Alla inlägg under oktober 2008

Av Hannah - 9 oktober 2008 15:03

Det är alltid svårt att "passa in". Nu tänker jag inte utseende mässigt, utan just detta med att vara på samma plan mentalt. Jag kan ofta känna att jag är äldre och klokare än vissa andra i min ålder. Jag skryter inte utan ser detta som ett problem. Jag dömmer inte och ser inte ner på de som är "yngre" mentalt, men det är svårt att hitta någon som man passar med. Någon man kan prata med, dela samma åsikter och tankar med. För när jag äntligen hittar någon så är dom ju naturligtvis ca 20-30 år äldre än mig och då kan det ibland kännas som att dom tycker att dom inte har något gemensamt med mig. För att dom tycker jag är så himla ung.

   Jag har inga barn jag kan prata om och inget hus heller för den delen, men jag känner verkligen att jag "klickar" med dom just med åsikter, principer och tankesätt. Ska det verkligen vara svårt att hitta någon som man kan vara vän med? Jag känner mig ju lika "gamla" som dom.

   Ålder är faktiskt bara ett nummer och det är först nu man förstår det.

Ovido - Quiz & Flashcards