Alla inlägg under januari 2012

Av Hannah - 31 januari 2012 18:28

Nu gäller det att vara produktiv.


Igår planterade jag om blommorna, duschade av de och myste med de och gav lite kärlek och prat så de ska växa och bli fina. Jag dammsög också och plockade och donade på som vanligt. Blev lite smyckespyssel också (kommer bilder på det på ett strax) och massa spel med älsklingen. Vi varvade ut Chip 'n Dale: Rescue Rangers som jag tyckte var sååå kul!


Idag har jag surrat med syster, Carolin, plockat och städat, bakat kakor, myst med Annica, badat och alldeles just knåpade jag nån sida i matematik B boken. Och visst är det härligt när man minns saker som tidigare har gjort. Det går ju så mycket enklare. Och hurra för matematik när man förstår vad man gör och varför! 


Imorgon skulle jag behöva en sväng på systemet då vi behöver vitt vin i middagen som ska bli en härlig skaldjurssoppa! Mumma! 

Ska även plocka upp en whiskey så att vi kan ta med och bjuda pappa och hans fru på uppe i Jokkmokk. 


På torsdag är det skola och så ska jag längta till fredagen.


På fredag ska jag mysa som fan med Carolinfin och sedan ska jag längta till lördagen!


Och sedan på lööööördag åker vi till Jokkmokksmarknad! ÄNTLIGEN! Som jag har längtat!

Och det är ganska humoristiskt, för det visade sig nämligen att alla mina (fyra) syskon ska också dit. Det ska bli så så så mysigt med mycket prat och lite spel och så en massa mys så klart.

Av Hannah - 30 januari 2012 19:12

Att äta... äpplen, apelsiner, nektariner, toffifee, trillingnöten, päron, körsbär, fruktsallader..


Att använda... parfym, hårprodukter, massa mysiga hudkrämer..


Att njuta av sommaren.. ute i gräset eller att öppna fönstret på sommaren.


Att mysa... med katter, hundar och hästar.


Och jag hatar hatar hatar att alltid behöva tänka på att ha med min inhalator över-jäla-allt och att alltid tänka på vad jag sätter i truten.

Av Hannah - 21 januari 2012 15:51


                   

Av Hannah - 17 januari 2012 18:46






   







 


Av Hannah - 13 januari 2012 11:41

Denna gång börjar jag i rätt ordning.


Jag var på stan igår med min systeryster och inhandlade ett marinblått linne, en vit- och blåstrecksrandig blus och en assnygg sandfärgad tröja i plysch med axelvaddar (och jag som avskyr axelvaddar, haha!) på H&M. Ett par "gubb-byxor" och ett långt senapsgult "blus/linne" på SeeMe. Allt detta hittade jag även på rea så jag blev oerhört glad och nu när jag har en helt ny garderob behöver jag inte handla kläder på läääänge och det är ju skönt!


Efter stan och efter middag på varsitt håll så möttes vi upp i hennes lägenhet där hon gav mig en otroligt proffsig sminkning! Jag vart skitnöjd och skitstolt över min lilla Sessa.


Idag/eftermiddag/kväll blir det nog en middag med syster och så ska hon även få äran att hjälpa mig att färga mitt hår, hihi. Det ska bli mys.


Imorgon blir det faktiskt parmiddag på tai med C och J och det ser jag verkligen fram emot och det ska också bli mys.


Pis!

Av Hannah - 10 januari 2012 15:29

Jag kan bara titta på avstånd.

Ska inte röra om.


Jag kan vara duktig på att säga vad man borde göra

just i din situation.


Men vem är jag som har den rätten?


Jag vet vad som fungerade för mig. 

Men det betyder inte att det är svaret för dig.


Vart har du orden som skapar meningen "DETTA ÄR MENINGEN MED MITT LIV" ?


Ta eller släpp. 


Fånga.

Av Hannah - 9 januari 2012 11:19

Ja, nu får vi igen för allt vårt gnäll om en vinter utan snö och utan kyla. Pang! Small det till och nu är det 20 minus ute. Hannah är en kall fjant som gömmer sig under fleecemorgonrocken helahela dagen.


Hallen ja! Den är klar nu.. alltså färdigtapetserad. Så nu är det bara att sätta ditt krimskramset så kommer den bli så fin så fin!


Påbörjade min "nya" idé (är väl en liknande idé jag har använt mig av tidigare) kring tennarmband och det tror jag kommer bli gode fint!


Idag blir det att ringa lite samtal och även fixa lite i hallen. Och så tror jag att jag ska ta och varva L.A Noire också.


Ha det bra och frys inte fast.

Av Hannah - 8 januari 2012 14:04

Slipdamm överallt. Toadörren saknas. Dörrkarmarna är nymålade. Täckpapp i hela hallen. Smuts under fötterna.


MEN! 

Vi kommer tamejfään få en sjukt fin hall när den är färdig! Och det gör det hela värt det. Man måste stå ut med lite stök för att få det superfint.

Ovido - Quiz & Flashcards