Alla inlägg under juli 2010

Av Hannah - 17 juli 2010 12:04

Nils åkte i torsdagskväll iväg på en fiskeresa med sin familj och några från hans släkt. Allt är frid och fröjd, men så fort han går ut genom dörren så börjar datorn att rackla, dagen efter är det kamerans tur för den också att börja rackla. Det känns verkligen som att någon från ovan pissar mig i ansiktet eftersom att jag är lika teknisk som en spyfluga.

Ni vet de här popup meddelandena som brukar dyka upp ibland med varningar om diverse.. allt från virusvarningar till installationssaker. Dem brukade jag alltid bara klicka "ja" på, utan att ens veta eller bry mig. Tills jag träffade Nils som sa att man "absolut aldrig får göra så!". Haha. Så nu för tiden, så fort nånting gormar, brukar jag bara skrika "Nils, kan du komma?".

Efter ett samtal med instruktioner i hur man kanske kan fixa datorn har jag nu genomfört min första scandisk (kanske det hette?)! Och jag är småstolt.

Nu får vi bara hoppas att kameran slutar kruppa och skärper sig. För min skull. För jag älskar den och är numera väldigt väldigt beroende av den och av fotografier.

Av Hannah - 17 juli 2010 00:03

Har fått positiva besked från vissa håll (håller tummarna), mindre positiva från andra håll (måste ringa och skälla), men jag är väldigt väldigt glaaaaaad.

   En bekant till mig frågade så sent som igår vad jag hade för anledning att vara glad (inget negativt menat från henne) och jag svarade att jag har semester och känner mig allmänt pigg och glad. För så är det. Underbart!

   Alivehelgen var mycket mysig. Dock tungt att dricka både fredag och lördag, men värt det till 100%. Hihi. Sötaste minnet (som jag aldrig kommer tappa) från den kvällen; sötungen Carolin sitter i ett hörn inne på toan och sjunger en ballad/visa! Sjukt sött.

   Sedan så har vi ju även hunnit med att vara i byn och vara hundvakt. Då blev det mycket sol, åka båt, fiska och bara njuta. Det var väldigt underbart. Kom dock ett ruskigt oväder på fredag kväll och då vart jag väldigt rädd (tycker inte om han Oskar). Haha.

   Idag hade jag en heldag med Carolin.

Vi började heldagen med shopping. Jag hittade både fräna saker och även något jag letat efter hela denna sommar (i princip). Sedan käkade vi middag ihop, pratade om en massa massa saker, åkte lite bil en sväng, gjorde vänskapsband, kollade på bilder, tog bilder, drack kaffe, C fick en present av mig, spelade Little Big Planet, skrattade, skrek och myste (för att nämna några underbara saker). Vi hade väldigt väldigt kul och innan vi sa hejdå började vi styra upp nya planer. Me like!

   Nu ska jag ta och fixa till en ny tunika jag fyndade idag sen blir det nog bildpyssel (som nu känns som en besatthet). Hehe.

Ovido - Quiz & Flashcards