Alla inlägg under februari 2008

Av Hannah - 29 februari 2008 18:09

Sitter här och väntar på en pizzorna vi har beställt. Är så hungrig så jag skulle kunna äta upp en iller! (inte bra, inte bra)

Var ett tag sen jag bloggade nu, men det är för att jag har varit riktigt sjuk. Feber, illamående och en förbaskad huvudvärk. Är fortfarande lite sjuk, men jag vill inte mer så jag är ändå uppe och springer. Tih.

Blev brunett idag! Igen! Känns underbart skönt, jag trivs som fisken i vattnet och (tack och lov) så slipper man nog dom otroligt roliga blondin-skämten nu.

Jag vill åka till äldsta bror och hans tösabit ikväll och spela något spel och bara mysa, men jag tror inte pojken orkar det. Stackarn är helt slut. Kanske åker ändå.. fast egentligen är det nog bättre om jag stannar hemma och vilar upp mig helt. Ajja, nu ska jag gå och leta rätt på den där illern! Vinkivink.

Positiv.

Av Hannah - 22 februari 2008 10:31

Nu måste jag få känna våren komma. Jag behöver solen och den positiva laddningen som kommer med den. Idag är det varmt ute så fönsterna står på vid gavel för att få värmen och luften in i lägenheten. Lasse Lindhs låtar strömmar genom högtalarna, man hör hans underbara ord om sommaren. Alltid när jag lyssnar på han får jag minnen från solen. Underbara dag.


Svensk sommar tinar frusna själar


Av Hannah - 18 februari 2008 08:14

Helgen var perfekt. Precis så där som en helg ska vara.

     På fredagen hann vi med en snabb shopping av tre tavlor som jag hittade på rea och senare på kvällen umgicks sambon och jag med syster och hennes pojkvän. Vi spelade Guitar Hero 3, lite sällskapsspel (vilket vi vann för övrigt. Hihi) och drack lite öl och cider.

    Spelet vi spelade heter Alias och det innebär att man ska försöka förklara olika ord och saker för sin lagkamrat med hjälp av synonymer. Man har en minut på sig att försöka plocka så många poäng som möjligt för att vara först i mål. Tro mig, det blir mycket stress, mycket skrik, mycket panik och mycket "uhm". (Och i syrrans fall även mycket "haj, haj, haj".) Så vi sitter där och spelar, skrikandes. När plötsligt syrrans pojkvän säger att hans mamma har gått och lagt sig. Oooops!

    Lördagen ägnades åt städning och lite bowling-tittandes. Tro det eller ej, men jag var inte så bakis fast jag blev lite smått full. Senare på lördagskvällen gick jag hem till vännen och såg melodifestivalen, sjöng (spelade?) singstar, åt choklad och pratade. Kändes som att vi kom varandra närmare och det känns bra för att hon är en riktigt bra människa. 

    På söndagen blev det promenad, sola lite, bada badkar, mycket flum och bus och även myspys. 


Idag vaknade jag 06:55 av att jag drömde en mardröm. (För er som inte känner till det så lider jag av mardrömmar minst 2 gånger i veckan) Var alldeles för uppjagad för att försöka somna om så jag hoppade upp ur sängen och såg lite "Vänner" för att komma på andra tankar. 

    Ringde nyss och pratade med en studievägledare och fick en tid för ett möte hos henne imorn. Ska bli roligt att få veta vad hon säger och vad hon tycker att jag ska göra. Kanske blir det studier för min del nu.  

    Har även roat mig med denna morgon att kika i bloggar och leta information på nätet om allergivänliga hundraser. Vill verkligen ha en hund, men min allergi ställer till det rejält. Har i alla fall kommit fram till att rasen portugisisk vattenhund och lagotto romagnolo har ett rykte om att vara ganska allergivänliga och gud så söta också. Så vem vet. Jag kanske har turen att kunna skaffa en vovvsis, mot alla odds.

    Nej, nu ska jag fixa mig i ordning för ett snabb-besök på stan.

Happy happy happy.




Av Hannah - 14 februari 2008 14:41

Känner mig riktigt söt. Igår var jag och köpte en fin present & ett super gulligt kort åt killen. Idag ska jag köpa fina blommor åt honom också och just nu håller jag på att göra en kladdkaka. Har klippt ut mallar av hjärtan och även texten "love you" som jag snart ska pudra florsocker över så att kakan blir extra fin och personlig. Detta är någonting som jag aldrig gjort tidigare och just därför kommer detta bli en speciell alla hjärtans dag för mig och min pojkvän. Jag hoppas att han kommer uppskatta detta, för det är med kärlek jag gör det!


Älskar.

Av Hannah - 13 februari 2008 11:31

Allt gick bra igår. Det var tråkigt, men det gick bra. Så nu är det klart. Jag är nu arbetslös/arbetssökande. Blev uppsagd pga min dåliga rygg och nacke som aldrig vill (eller kan) bli bra av att jobba där. Efter 2 år, 2 mån och 5 dagar gick jag ut därifrån medveten om att jag inte kommer tillbaka. Känns jätte bra. Visst jag är medveten om nackdelarna, men igår tog jag ett stort steg mot en ny framtid.

Lycka.

Av Hannah - 12 februari 2008 14:31

Är sjukt, sjukt nervös. Pratade just med chefen och vi bestämde möte, där vi ska prata lite om denna situation som jag har hamnat i, senare ikväll. Hoppas på det bästa. Håll tummarna för mig. Jag vill inte skriva nånting för avslöjande just nu, men jag skriver mer senare när jag vet allting svart på vitt.

Av Hannah - 11 februari 2008 09:30

Igår var det första dagen på jobbet på ett väldigt långt tag. Kändes skönt att komma tillbaka, träffa alla polers och även tjäna pengar! Wiie. Blev ju lite less rätt fort, men så är livet. Bara att bita ihop och le.

Hade en jätte mysig helg. Åkte skoter, grillade korv och busade mycket med hundarna = myspysmys. Jag hann träffa syster också! Jag, sambon och syster shoppade lite. Hittade ett par fina jeans (det behövdes), en cool t-shirt och en fin tunika. Jag var jätte kinkig när vi provade kläder, jag har gått upp så mycket i vikt för att jag har varit sjuk så mycket. Känns inge kul alls, men nu till sommaren då jäklar ska jag ta tag i detta.

Just nu sitter jag och dricker kaffe och lyssnar på rix morronzoo och väntar på att våran "handyman" ska komma och byta våran lampa (den som ovanför diskbänken) i köket och även sätta fast vita plåt-bitar i badrummet. Så osmarta dom var när dom gjorde badrummet här alltså! Först satte dom in badkaret och efter det så satte dom fast kaklet på väggarna så att dom på något sätt kaklade in badkaret. Så när man skulle ta lös fronten på badkaret så gick det inte för att kaklet var i vägen.. smart va? Så dom tog bort två kakelplattor på varsin sida av badkaret när dom skulle byta packningen. Nu ser det hemskt ut, men som tur är så ska han fixa det idag.


Hoppas att du tar tag i allt nu, innan det är för sent. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig denna gång.


Over and out.

Ovido - Quiz & Flashcards