Alla inlägg under maj 2011

Av Hannah - 16 maj 2011 15:38

Vad har hänt? Vad har inte hänt!

Vart har jag varit? Vart har jag inte varit?

Vad har jag sysslat med? Vad har jag inte sysslat med?


Till att börja med så fyllde min syster år.

Jag gjorde ett makraméarmband åt henne, men när jag skulle slå in det så hittade jag ingen passande låda.

"Hur svårt kan det vara att göra en själv?" tänkte jag.

Inte speciellt svårt allt visade det sig!

Jag tog ett hårdare papper, klippte ut en passande storlek och

sedan vek jag hörn, kanter och VIPS så var det en fin presentlåda.

Av ETT enda papper.

Ganska imponerad blev jag.


 

     

Eftersom jag är en konstnär så målade jag det svarta

med pensel och akrylfärg.

Och eftersom att jag är miljömedveten så hittade jag ett spetstyg som jag köpt på en secondhandbutik som fick bli en blomma.

Och eftersom att jag är en smyckestillverkare så tyckte jag att det passade förträffligt bra med pärlor som mitt åt blomman.


Och sen så kom det mer och mer och mer.

   


     

Detta är ett makraméarmband.


     

Och detta likaså.

      

Detta är ett flätat band av imiterad mocca.

 

 

Här har vi ett par gamla jeans och ett gammalt

spetstyg som fick ett mycket bättre syfte!



Äntligen färdig med mitt egna påhitt.

Ett finfint tvådelat tennarmband.

Ena delen är mörkbrun (jag vet att det inte syns så tydligt på bilden)

och den andra delen är senapsgul.

Helt helt eget påhitt och då blir jag extra stolt.

 

         

...

Av Hannah - 5 maj 2011 21:54


Bilderna säger mer än tusen ord.


         

       

Av Hannah - 5 maj 2011 21:47


En liten bildbomb släpper jag här!

Och jag är inte knäpp.

Jag vet att vissa bilder har jag redan lagt upp,

men om ni tittar noga så ser ni att det finns en viss skillnad,

en viss snygg jäkla skillnad.


           


         

Av Hannah - 5 maj 2011 20:56

Bilder på smycken kommer strax.

Ovido - Quiz & Flashcards