Alla inlägg under april 2008

Av Hannah - 28 april 2008 12:32

Fick ett brev hem i postlådan idag. Ett fint vitt kuvert från a-kassan där det står att kassan avslår min ansökan till ersättning. Jag har varit arbetslös i över 2 och en halv månad nu och först NU kommer det ett brev där det står att jag inte får nån ersättning. Kunde dom inte kläcka ur sig det liiite tidigare?

Jag har alltså betalat 388 kronor varje månad som jag har varit medlem hos dom för att ha ett skyddsnät ifall att nånting skulle hända. Nu när det händer så får jag inte en enda SPÄNN! Detta kan man jämföra med tex en hemförsäkring. Man tar en och betalar VARJE månad för att OM det händer nånting få ut en ersättning. Gud jag är så förbannad just nu så jag skulle kunna göra nånting riktigt dumt! Jag skulle ALDRIG ha gått med i a-kassan om jag hade vetat att jag inte skulle få nån ersättning av dom! Jag har ju inte betalat 388kr för att jag tycker det är KUL direkt! Riktigt kul jul detta alltså... VAD FAN GÖR MAN NU?!?!?!??!?!


Hata Sverige

Av Hannah - 28 april 2008 10:12

Har varit jätte mycket med älskade syster nu på senaste. Känns underbart. Hoppas det blir roliga valborgsplaner också.


Vad har hänt nu sen jag sist bloggade som är värt att nämna? Hm..

Jag har färgat håret igen, denna gång mörkt och mysteriskt. Haha.  


Äh! Det var inte så mycket mer än detta.. kommer mer sen.


Älskar er.

Av Hannah - 21 april 2008 13:19

1 årsdagen firades på en annan ort i en svit på ett fint hotell. När vi kom fram till hotellet stod det finfina blommor och ett kort på bordet åt mig. Middagen åt vi på en fin restaurang i närheten som hade underbart god mat och till maten blev det lite öl och en massa skratt och skämt. Promenaden tillbaka till hotellet var lite kylig så då blev det bad i jacuzzin med levande ljus, champagne och lyxig choklad.

    Kände mig som en prinsessa hela helgen. Hade inte kunnat bli bättre.


För kärlek som alltid kommer finnas kvar

Av Hannah - 15 april 2008 09:08

Idag är jag glad! Jag vaknade med ett leende på läpparna och det är inte ofta det händer. Solen lyser och förhoppningsvis så smälter den fula snön bort för nu är jag less på den.

    Igår var det inte min dag alls. Jag var kinkig från det ögonblicket jag öppnade ögonen på morgonen och sen gick det bara utför. Skulle träna yoga, men jag var för sur så då tänkte jag att jag skulle gå ut och gå en powerwalk istället för att komma på bättre tankar. Jag tog ett djupt andetag och stormade ut och när jag kommer ut ser jag att det hade snöat! Mycket! Så min promenad blev värre än jag trodde. Jag gick ett steg framåt och åkte tre steg bakåt. Morr så arg jag var. 

Men men.. idag är allting sol och glitter! Wiie.

    Ska fortsätta att skriva och knåpa nu. Hejhej.


Glistening sunshine

Av Hannah - 14 april 2008 09:05

    Är lite orolig, men snart får jag ett samtal som kommer lugna mig. (hoppas jag)

    Måste ta tag i allting nu i veckan. Sånt jag har skjutit upp allt för länge. Kopiera papper, skicka in ansökan, fortsätta skriva och knåpa och även söka ett jobb.. Usch så det känns tungt, inget jag egentligen vill. 


Läste just Carros blogg. Det är alltid lika kul att läsa om vad hon har gjort, det är så jag försöker hänga med nu när vi inte ses varje dag.

    Gud vad alla bloggar förresten. Många man inte ens trodde gör det faktiskt. 


Nej, nu måste jag sätta fart! Annars blir det aldrig av. 


I have to find my motivation

Av Hannah - 12 april 2008 15:27

Allting är diffust likt vatten på en spegel. Ögonen glittrar och ljuset strålar. Jag befinner mig i ett hav, i min hand håller jag mitt liv. Jag kan se genom det. Ljusgrön, lukt av mint. En bit lossnar och faller till botten. Jag dyker efter den. Plockar upp den, fast den försöker slingra sig. Jag trycker den försiktigt tillbaka och den smälter åter samman. Just i detta ögonblick blir jag kall om bröstet. Sträcker mig uppåt efter en luddig anledning.

Av Hannah - 11 april 2008 15:21

Nu har det hänt mycket sen jag sist bloggade. Varför väntar jag så länge med allt? Hah.


Hårdrocksfesten var riktigt lyckad. Självklart blev det spya, slagsmål, annat gorm och det kom även folk som inte var bjudna men hallå! Det är ju de som är fest! Eller?

    Jag såg värst ut med mina fejk-tatueringar, ringar och min fina metallica t-shirt. Men sen! Då kom Johanna, Emma och Sara och dom såg då faktiskt värre ut än vad jag gjorde. Dom körde med "80-tals rock". Haha.

Har inte så mycket annat att säga om denna kväll än att jag är glad över att jag blev bjuden.


I onsdags var jag med om en bilolycka. Vi körde in i en bil som svängde ut mitt framför oss. Det var inget allvarligt, gick bara 40 km/h men jag kan lova er att jag har aldrig nånsin varit så rädd i hela mitt liv. Jag fick världens chock (adrenalin, rädla, skakningar och en massa massa tårar). Nacken fick sen en ordentlig kyss, inte bra alls för en nacke som redan är trasig.

Nu efteråt är man bara glad över att allting gick bra och det var tur att det inte var vårat "fel". Han som körde ut framför oss verkar vara en riktigt schysst kille iallafall för att han ringde igår och frågade hur det var med mig.

    Ibland inser man hur enkelt man kan bli utsuddad. 

Av Hannah - 5 april 2008 18:07

Nu sitter jag helt färdig i min hårdrocks-look. Känner mig grymt cool (eller så nej). Haha. Är däremot taggad som attans för ikväll. Så kul när man hittar på något sånt här!

    Jag ska börja plocka ihop alla saker jag ska ha med mig nu. Det kommer komma bilder på kvällens partaj senare.

Rock and roll

Ovido - Quiz & Flashcards