Alla inlägg under juli 2009

Av Hannah - 29 juli 2009 23:22

Idag var Anna-gumms och Elias här och hälsade på. Det var jätte trevligt.

Först var Elias lite blyg, sen gosade han lite med mig, sen vart han väldigt nyfiken och sprang runt och tittade på allting, sen fick jag mig en puss, sen blev han lite tjurig (inte av pussen.. hoppas jag?) Så härligt att se att han utvecklas hela tiden och jag är fruktansvärt glad över att få vara med om det.

Elias avslöjade dock smutsen på golvet och min inte så rena spis, så fort de hade gått tog jag tag i det så nu är det klart. Jag måste ju vara den enda i hela stan som faktiskt tycker om att städa. Jag älskar att gnugga och skrubba och sedan se slutresultatet. Att det skiner på bänkarna, gnistrar om spisen och att det lyser RENT. Det bästa är flyttstädning.. (Fast när man är klar då vill man ju inte flytta iofs. Haha) och när det är riktigt riktigt sandigt och skitigt på golvet så att man hör när det rasslar i dammsugarslangen. Haha.. jag är knäpp, jag vet. Men det bjuder jag på!

   Har förresten börjat följa Lost nu (är seg och sen, jag vet), men den är ju faktiskt riktigt bra. I slutet på varje avsnitt så händer det något spännande så att man måste fortsätta att se nästa, och nästa. Stör mig dock på att det inte känns så realistiskt. För om jag skulle hamna på en liten ö nånstans i ingenstans så skulle jag nog efter ett tag ha ganska mycket kroppshår lite här och där. För jag menar, vem skulle inte?? Hah. Men i serien.. ooh no! Alla är nyrakade och en del har till och med smink. Haha. Sen så finns det vissa karaktärer som jag stör mig på.. men men. Annars är den faktiskt bra.


Äh! Nog för idag. Nu är det sängen.

Byes

Av Hannah - 27 juli 2009 12:44

kaffe koppen på sju dagar.. hey yeah vad man blev skakis av den. Men skål ändå! Har inte druckit kaffe eftersom att jag har varit sjuk. Förkyld med feber, ont i halsen, hosta. snorig.. ja allt som hör till en förkylning. Aja, nu håller den på att ge med sig iallafall, men jag är fortfarande inte uppe och hoppar. Men snart, då jäklar! Hi.


Beachpartyt förrförra helgen var extremt roligt. Njöt väldigt mycket av att se alla som tävlade i sumobrottningen, skrattade så jag fick ont i smilmusklerna. Livebandet var oerhört duktiga och körde en massa covers. Jag och älsklingen stod så klart längst fram och sjöng med utav bara den. (lite senare på kvällen ville jag huxflux lära mig spela munspel...)

Tyvärr så blandade vi lite för hejvilt. Öl, gin, öl, öl, gin, gin och lite grogg. Vilket slutade i ett resultat av en extrem bakfylla (trots dina ord. hah). Och när man var som mest bakis skulle man ge sig ut på lite fiske med gästerna. Jag fiskade ingenting alls, försökte bara bli kry igen och njöt av solskenet. När vi äntligen var hemma igen i våran underunderbara lägenhet small jag av i sängen. Skööönt.


Nu är det måndag och jag vet inte vad jag ska hitta på, är fortfarande inte nog pigg för äventyr och sånt men jag vill ändå göra nånting. Hums. Helgen som var.. var otroligt lugn och skön. Har städat, tvättat, sett på film (madrass-idén svek mig) och haft det mysigt.

   Äh, nu måste jag komma på nånting att göra. Kanske städa förrådet.. hms, aldrig i livet. Haha.


Trust

Av Hannah - 17 juli 2009 15:41

Nu bär det av till Sharads igen. Vi var där förra helgen också, men nu är det ju beachparty. Det måste man ju bara fara på. Det ordnas med tävlingar (bl.a. sumobrottning. Haha), god mat och detta år blir det även liveband. Härligt! Sååå ikväll blir det fiske, lördag beachparty och på söndag blir det fiske och hemresa.

När vi var där förra helgen så åkte jag och älsklingen ut på en fisketur med båten och gissa vem som fick en gädda på 6 kg?! Sambon drog upp den åt mig, men det var jag som fick den! (viktigt!) Orkade i ärlighetens namn inte dra upp den. Den var tung som ett monster! Har aldrig i hela mitt liv sett en sån stor gädda. Häftigt värre. Vi fotade den också. Tanken var att jag skulle hålla i den, men det vågade jag inte så jag spettade den med en pinne och höll i den istället. Hahaha.

Aja, nu måste jag packa vidare. Ha te pra!

Av Hannah - 3 juli 2009 18:32

-I crash in my mind whenever you are near. Getting deaf, dumb and blind just drowning in despair-


Igår var jag duktig! Fixade och donade i lägenheten så det är nytt, fint och rent. Igår var Finy här och hälsade på. Jag blir alltid så glad när jag får hänga med henne för att hon är så omtänksam, förstående, smart och vi klickar lika mycket som två datamusar! Hah.

   Idag har jag också varit duktig. Har hunnit med en massa: promenad, tränat, solat, umgåtts och nu tvättar jag (som vanligt när jag bloggar) och lyssnar på gudomligt bra musik!

   I morgon är det fulla rullar. Massa ärenden, pyssel och en eller två överraskningar och senare på kvällen blir det nån öl. Hoppas på att äga i singstar, igen. Haha.


Har kommit på att det är en nackdel med att bo på bottenvåningen. Allt skräp från grannarna hamnar på min fina terass! Fimpar, kapsyler, stenar, sladdar.. ja allt skräp som kan tänkas. Uschijamej! Varje dag finns det en ny liten överraskning som ligger där och flinar åt mig. Aja, det finns många fördelar med att bo här också. Får tänka så. Nu blev jag irriterad på att bloggen kruppar, så detta var allt för idag gott folk! Trevlig läsning era snokare! Haha.


Piis

Ovido - Quiz & Flashcards