Alla inlägg under november 2011

Av Hannah - 25 november 2011 11:21

Woop woooop!


Jag tar i trä trä trä. Sitter och vickar på tårna på golvlisten under databordet.


Wooop wooop!

Av Hannah - 23 november 2011 08:33

Idag är det första dagen. Håll nu alla era tummar!

Huuu så nervös man kan vara. 

Försöker tänka bra bra tankar och så men nervositeten finns ändå starkt kvar. Har förövrigt sovit uruselt inatt också.

Men.. detta fixar jag!


Woop woooop!

Av Hannah - 18 november 2011 21:41

Finafina dag (fredag dessutom!) med finafina vännen Carolin. Mycket prat och kaffe. Jag älskar att dela tankar och ord med henne för hon är så klok! Jag älskar henne.


Smakade på ett nytt ord idag. Om mig själv. En förklaring av mig. Min sysselsättning. Det kändes bra. Jag ska bara vänja mig. Och min omgivning.


Idag var jag tvungen att ta tag i min musiklista. Jag kände att den har gått på repeat nu på tok för många gånger, dagar, månader.

Då halkade jag in på Jenny Owen Youngs som visade sig vara skön. Nu återstår bara textanalyseringen och hoppas på att det träffar rätt.


Så nu ska jag drunkna lite i ord.

Av Hannah - 17 november 2011 11:33

Och jag bara bloggar och bloggar. Vad har hänt med mig på senaste? Jo! Jag har en terori och det kan ju vara så att på senaste så har det hänt mycket positivt och det vill jag verkligen trycka på just nu också.


Igår blev det att skriva ut en massa massa konstverk som nu pryder hallspegeln och sovrumsbyrån. Detta är ju dock bara början då jag vill få tag i fotopapper innan jag skriver ut mer för att det blir otroligt mycket snyggare på fotopapper. 

Och jag förstår att ni vill se bilder, men jag vill inte fotografera innan det är "färdigt" och när det är "färdigt" så kanske jag har fått för hög integritetsspärr så att jag ändå inte fotograferar det. Ja, ni märker väl. Haha. 


Idag skulle jag på möte, men eftersom att jag var på möte i tisdags och ska på ett imorn så behövde jag inte gå på det idag. Skönt med en ledig dag som man inte visste om. Då kom kreativiten flödande igen och det tackar jag för!


Nu blir det att fylla på kaffekoppen igen och se vad jag vill sysselsätta min dag med.

Av Hannah - 16 november 2011 12:33

Igår hade jag världens mysigaste dag tack vare världens mysigaste syster. Vi delade skratt, djupa samtal, kreativitet, kärlek, superhäftig energi och vi kokade ihop lite planer i en stor stor gryta!


Idag blev det en morgonpromenad med finaste systern. Vi gick i ca en timma, men det kändes betydligt kortare eftersom att vi babblade på hela vägen om saker som miljö, räkor, lagar och brott och mycket mycket mer. 


Alldeles nyss skickade jag just iväg ett mejl innehållandes orden: "Ja, tack!" ! ! !

Men än är detta ämne ganska hemligt eftersom att det ännu är ganska luddigt.


Så, vad händer nu då? Ja jag går inte på högvarv idag, så är det med det iallafall, men nånting kan jag tänkas göra. Som kanske lite målning och pyssel då

vår

underbara, otroliga, superduper bästigaste, snyggaste och kreativitets utspottande SKRIVARE äntligen har kommit och ÄNTLIGEN fungerar!


Ha te pra!

Av Hannah - 14 november 2011 14:01

Helst vill jag nog bara ligga i soffan hela dagen då jag har sovit uselt. Vaknat och drömt mardrömmar som gjorde mig rädd, svettig och ledsen till tusen. Tur att jag hade min fina pojke bredvid som kramade mig hårt hårt. Dock vaknade jag med ett tungt tungt huvud. 

Men, eftersom att jag igår påbörjade projekt "fixa garderoben i sovrummet" så kan jag nog inte bara ligga och slöa eftersom att det är ett litet kaos därinne just nu.


Andra projekt som är på G:

-Tapetsera gästrum, måla taket och måla all snickeri (garderob in- och utvändigt, dörrkarmar, fönstersmygen, bakom och runt elementen) därinne

-Måla hallbordet

-Måla hallspegeln

-Måla "barskåpet"

-Måla all snickeri (inklusive köksskåparna) överallt i lägenheten

Med mera med mera.

Och HUR ska jag då hinna med mina smycken och webben (hannso.webb.se) och allt de där övriga?
Ja inte genom att ligga på soffan.
MEN jag försöker hålla huvudet kallt och tar en sak i taget.
OCH det är ju faktiskt så att jag råkar
ÄLSKA att renovera, inreda och designa så jag är ju glad under tiden!
.. Men det tar ändå lite på krafterna.

Idag har förövrigt min lilla brorson namnsdag så jag skickade ett litet meddelande till min bror som han ska få skicka vidare till lilla sockertoppen. (Hoppas att sockertoppens mamma också läser detta så hon kan hålla koll på att sockertoppen faktiskt FÅR meddelandet detta år ;) ;) )

Mysig gårdag med fika hos far då vi alla syskonen också träffades. Otroligt (!!!) god chokladtårta de hade gjort också som jag glatt smaskade i mig.

Nu blir det nog att måla nånting eller nånting annat. Haha.

Peace på er! 

Av Hannah - 13 november 2011 12:30

Min mobil börjar bli lite seg och det kaaaanske kan bero på att jag aldrig, sedan jag köpte den, har raderat några sms. Inga alls. Nada.

Okej, jag har kanske inte sååå många, men jag har ju en hel del olika och ganska långa konversationer med folk med deras och mina sms.

Och hur svårt är det inte egentligen att radera sms? Usch och fy vad jag drar mig för sånt här då jag tycker om att ha kvar saker och texter. Svårt att kasta saker för huvudtaget.


Tapetseringen är nu snart påbörjad i rum 3 av 6. Denna gång blir det gästrummet som ska få sig en fin makeover. Och gud vad fint det blev i sovrum och datarum. Kanske inte så stor skillnad, men fint, rent, nytt och fräscht! Och framförallt . . Vårat! 

Sedan var det bara resten kvar då.. Haha. Men nej, det är så kul och vi har ingen brådska. Inredningen kommer lite eftersom och nu har vi ju äntligen fått igång diskmaskinen så den saken var ur världen. 


Igår gjorde jag och favoriten en storstorstor pepparkaksdeg som nu står inne i kylen och gottar upp sig och imorn blir det nog pepparkaksbak.
Det här året kommer bli en finfinfin jul! Med riktigt julgran, lussekatter, pepparkakor, kanske ett pepparkakshus, de traditionella apelsinerna med nejlikor, julmusik, glögg och allt annat som hör till.
Och just ja.. SNÖ SNÖ SNÖ! Vart är du? Nu vill jag att du kommer och ljusar upp vår tillvaro. Tycker inte om kyla och halka utan snö och varje morgon då jag vaknar och inser att det inte har snöat blir jag lite ledsen. Komsi kom.

Idag blir det att dra till papsen och hälsa på när det är hans dag idag. Hoppas alla mina syskon tajmar in rätt tid så vi alla får mysa på. 

Nej, nu ska jag ta tag i lite grejs.. som de där sabla smsn till att börja med och sen ska jag börja göra mig i ordning.


Piiis!

Av Hannah - 13 november 2011 11:53

Jag har blivit utmanad av Mia (men jag vet inte om jag får länka till henne.)

1. När ingen ser eller hör mig....
... Skriver jag ner ord och meningar om mina tankar och känslor.

2. Jag går aldrig hemifrån utan....
... NYCKELN! (Hahaha) Och mitt lypsyl.

3. Min blogg heter som den gör för att....
... För att jag är snål som attans och bloggar gratis! (haha) Nej, men detta var en fin bloggsida jag ramlade över istället för den jag var på tidigare och mitt namn är ganska enkelt att komma ihåg då jag har lätt att glömma saker. 

4. Om jag vågade skulle jag....
... Det måste nog vara fallskärmshoppning eller bungyjump, kanske ganska vanligt svar, men det hade vart coolt att kunna säga att man hade gjort det.. för det är nog så att jag inte tror att jag nånsin kommer våga och om jag då skulle våga så räkna med att jag skulle stolt berätta det till alla jag känner.. och troligtvis till alla som jag inte känner också! 

5. Om 10 år kommer jag att....
... vara färdigutbildad och även arbeta med mitt drömyrke! Mer än så vill jag inte ens fundera kring då jag är en "jag tar dagen som den kommer"-typen. (Och även kanske lite vidskeplig och kanske tror att om jag önskar saker att de inte slår i uppfyllelse . . . ?)

Jag utmanar:
Carolin

Ovido - Quiz & Flashcards