Alla inlägg under februari 2011

Av Hannah - 17 februari 2011 11:11

Hur mycket ont kan inträffa under en timma? Under en timma sovandes? I drömmarnas värld? Mardrömmar om krokodiler som tuggar på en, galningar som skjuter ens vänner med bazookas, Tyra Banks som står och skriker på en. Herregud. Inget med Killzone, inget mer Top Model, och inga fler möten med krokodiler? Hah. Den extra timmen sömn var inte värt det. Usch.


Det är lite kallt så man blir rastlös. Jag längtar efter en värmande sol, skoterturer, pimpeltävlingar (både seriöst och internt), kojan, kalla öl framför en sprakande brasa, varvar ölen med souvaskebab och blodplättar, mysiga kortspel och massa massa skratt.


Snart snart.

Av Hannah - 5 februari 2011 13:16

Oj oj oj vad det händer grejer nu!

Smyckestillverkningen är på topp och jag har även tagit upp mitt målande igen. Denna gång med akrylfärg och i slutändan ska det leda till fem tavlor. Så jäkla skoj! Märkte efter ett penseldrag att penslarna har OERHÖRT stor betydelse.


Hade tänkt åka till Jokkmokksmarknad i helgen för att få lite inspiration till motiv och även smycken och sånt smått och gott. Tycker alltid att det finns så mycket fint att titta på där.

På fredagen hade jag en massa ärenden att ta tag i så då tänkte vi att vi skulle åka på lördagen. Men till min fasa så går det bara EN buss till Jokkmokk vid 14-tiden (alltså alldeles för sent) och ingen buss gick det hem igen. Så vad ska man göra då? Usch vad jag blev ledsen. Jag var dum och trodde att det skulle gå tätt med bussar både dit och hem eftersom att det är just marknad. Jag undrar hur mycket de förlorar på att det inte går några bussar så att folket kan ta sig dit? För jag tvivlar starkt på att jag är den enda som åker buss. Haha. Äh skit då. Får väl ta det nästa år. Morr.


Istället för marknaden så blir det en resa till Luleå till våra vänner. Vi hade tänkt äta något gott och dricka något gott och umgås och mysa. Och det tror jag kommer bli underbart.


Nej, nu kan jag inte sitta här längre och dega.

Kommer bilder på mina konstverk så fort de börjar likna konstverk! Haha.

Ovido - Quiz & Flashcards