Direktlänk till inlägg 15 mars 2012

x-14 + 2x + x = 180

Av Hannah - 15 mars 2012 11:25

Visste ni det? Att jag uppenbarligen är en mattenörd! Det visste då iallafall inte jag. Men det är nu på senare tid då det har börjat gå upp för mig. Det började när jag satt i köket med en kaffekopp i handen och pennan i andra, djupt inne i mattetalen och pratade högt om alla x och y med både plus och minus hit och dit. När jag kom på mig själv prata högt och fundera och till och med fråga mig själv frågor som "Men, hallå! Går det där att göra? Jo! Nä? Jodå! Yooooda!" brast jag ut i skratt.

I morse fick jag reda på resultatet på matteprovet i förrförra veckan; VG, nej men man tackar! 

I dag i skolan hade vi problemlösning i grupper och sedan en gruppredovisning på detta och fasiken vad jag tyckte detta var kul! Och jag förstod hur alla andra tänkte och hur de hade gjort. Jag var bara lite orolig över att jag kanske inte förklarade så att alla förstod hur jag hade löst en uppgift? Men men, jag försökte då så bra jag kunde.

Och nu är jag sugen på att öppna upp matteboken och lösa tal efter tal efter tal.


Hur kommer detta sig? Jag som tidigare har riktigt avskytt matematik. Jag tror det har mycket med tankesätt, mognad, vilken lärare man har och även naturligtvis så är det ju roligare ju mer man förstår och jag tror jag förstår ganska bra. 

Det är iallafall en rolig helomvändning!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hannah - 22 april 2013 13:42

Jag är vanligtvis inget städfreak, men nu håller jag på att bli, tror jag.Jag älskar husmorstips och här hittade jag hur mycket som helst av en och samma produkt, nämligen ättika. Miljövänligt, bakteriedödande och jag behöver varken handskar eller mu...

Av Hannah - 6 september 2012 09:50

Det känns lite omotiverat med denna blogg just nu.Händer mycket saker som jag lägger upp på instagram och det är ju så mycket lättare att visa vad som händer med en bild än med en massa massa bokstäver och ord. Tråkigt, men sant.  ...

Av Hannah - 3 augusti 2012 21:56

     Vi firade 5 år jag och älsklingen. Och herregud och dra mig baklänges vad han är vacker min blivande man!   Vi åt kött, hasselbackspotatis och sååås. Det var mummelimumma!   Efterrätt; mörk chokladmousse och vit chokladmou...

Av Hannah - 3 augusti 2012 21:23

Tyvärr så har det ju blivit så att man har förflyttat sig till instagram eftersom att det är så enkelt och snabbt att fota nånting och lägga upp på en gång. Men nu tänkte jag lägga upp lite bilder på vad som hänt senast. Men vart börjar man när man...

Av Hannah - 10 juli 2012 12:50

Testar blogga från mobilen o det verkar ju funka?

Ovido - Quiz & Flashcards