Alla inlägg den 15 mars 2012

Av Hannah - 15 mars 2012 13:37


Hittade ju mycket fint med Carolin som jag tänkte visa.


 

Vad är då detta?

 

Det är en tesil! 

 

Denna var ju bara på tok för söt, tyvärr tickade den HÖGT så nu är den avstängd och endast en liten inredningsdetalj. Den var billig ändå och en del av summan gick till barncancerfonden så det var ändå ett bra köp.

Köpte dessa sockersöta örhängen.  

 

De här var ju också sååå söta. Och det är faktiskt läppglansbehållare! Hihi. 

   

Oj oj oj vad detta luktar gott! Och det är även superduperbra för torra läppar som nästan alla har i dessa vinterdagar.

 

Nämen!

 

Ett halsband! 

Jag blev så så så kär i detta halsband när jag såg det.

Jag har döpt fågeln till

Frio Glader

(för att han är en fri fågel som får flyga iväg när han vill för han vill alltid komma tillbaka).


Sen så köpte jag även tshirten jag har på bilden ovan, ett par vita sneakers, en tshirt till älsklingen och lite annat smått och gott.

En väldigt lyckad dag med mycket kärlek och glädje!

Av Hannah - 15 mars 2012 11:25

Visste ni det? Att jag uppenbarligen är en mattenörd! Det visste då iallafall inte jag. Men det är nu på senare tid då det har börjat gå upp för mig. Det började när jag satt i köket med en kaffekopp i handen och pennan i andra, djupt inne i mattetalen och pratade högt om alla x och y med både plus och minus hit och dit. När jag kom på mig själv prata högt och fundera och till och med fråga mig själv frågor som "Men, hallå! Går det där att göra? Jo! Nä? Jodå! Yooooda!" brast jag ut i skratt.

I morse fick jag reda på resultatet på matteprovet i förrförra veckan; VG, nej men man tackar! 

I dag i skolan hade vi problemlösning i grupper och sedan en gruppredovisning på detta och fasiken vad jag tyckte detta var kul! Och jag förstod hur alla andra tänkte och hur de hade gjort. Jag var bara lite orolig över att jag kanske inte förklarade så att alla förstod hur jag hade löst en uppgift? Men men, jag försökte då så bra jag kunde.

Och nu är jag sugen på att öppna upp matteboken och lösa tal efter tal efter tal.


Hur kommer detta sig? Jag som tidigare har riktigt avskytt matematik. Jag tror det har mycket med tankesätt, mognad, vilken lärare man har och även naturligtvis så är det ju roligare ju mer man förstår och jag tror jag förstår ganska bra. 

Det är iallafall en rolig helomvändning!

Ovido - Quiz & Flashcards