Alla inlägg under april 2009

Av Hannah - 16 april 2009 12:02

JIPPIE YAY YAY YAAAAAAAAAAAY! (studsar och hoppar runt med ett leende på läpparna) Vad är det då som gör mig så glad? Jo .. SOLEN! Den är här nu och har varit i flera dagar. Nu tinar jag fram. Mer energi, mer glädje. Allt känns lättare. Underbart.

   Påsken var jätte mysig. Var hos sambons föräldrar (som har blivit lite av en tradition) och åt fantastiskt god mat, spelade spel (och gissa vem som vann?), körde skoter och fiskade. Självklart fick man sig en påskpåse också med gottis. 

   Igår var det inte en sån lyckad dag (i början). Jag och sambon skulle laga mat så vi var på Coop och handlade allt som vi behövde för att göra en blomkålssoppa, som vi har hört så mycket bra om. Första gången, så vi var ju lite osäker på hur man gjorde men vi hade ju recept på det så. Nå ja, väl inne på Coop så skulle vi köpa matlagningsvin, men vi tänkte att det blir lyxigare om man köper ett finare vin på Systembolaget så vi köpte inget vin utan tänkte springa till systemet senare. Lite senare kom Anna förbi med Elias och hon skulle dricka en kopp kaffe, då ringer bror angående en liten tjänst så jag kutar iväg och möter honom. Anna och Elias går och jag tittar på klockan och tänker "fasiken"! Jag och sambon var nämligen bortbjudna till syster och hennes pojkvän och vi skulle vara där kring 19 tiden och nu var klockan 17.30 och jag skulle hinna diska innan vi började med maten. Så jag diskar i en rask takt och sen börjar vi med matlagningen, men ganska snart inser vi att vi har glömt bort vinet! Jag kastar på mig skor och jacka och springer till Coop (eftersom systemet hade stängt när nu klockan hade hunnit bli 18.20) och köper matlagningsvin. Under tiden står sambon och läser på receptet och när jag kommer hem inser vi att flaskan med vinet inte räcker eftersom att det ska vara 5 deciliter vin i denna soppa och flaskan innehöll bara 3 deciliter. Aja, vi hade inte tid att springa och köpa mer så sambon häller i hela flaskan i kastrullen. Samtidigt tänker han "himla mycket vin det ska vara...". Jag tänker detsamma och går och läser receptet igen och läser 0,5 DL vin! Helsikke! Soppan stinker vin och åter vin. Jahapp. Vi häller på mer mjölk och mer fond för att "spä" ut den och efter ett tag så lyckas det hyfsat bra i allafall. Soppan var inte, jag upprepar, inte god. Det slutade med att vi hällde bort alltihop och åt laxmackor istället

   Kvällen slutade i allafall otroligt bra med hallon/ananas paj och kortspel med väldigt kärt sällskap. Men nu kommer det dröja ett bra tag innan vi försöker oss på blomkålssoppa igen.

Av Hannah - 2 april 2009 18:03

Ryktena sprider sig genom hela stan, att jag har blivit ett "sego" för att jag aldrig uppdaterar min blogg. Haha. Det stämmer inte, jag gör alldeles för mycket i ett rasande stress-tempo och därför glömmer jag i all hast bort min kära lilla blogg som ligger på nätet och skräpar. Så nu! Jag blåser bort allt damm och fattar tangentbordet och ska nu berätta (i korthet) om vad som hänt i mitt liv sen... mellandagsrean.. ? (Var det så längesen? Chock.)


Jag mår rätt bra, nacken krånglar som nacken alltid krånglar. Nej då. Den HAR blivit bättre, otroligt bättre.. (ta i trä)

   Skolan knallar på som vanligt, fast med otroligt mycket mer saker att göra nu innan avslutningen i juni. Är skönt att man har ett år till på sig, ser nämligen klasskompisar som ska fixa allt på ett enda år och dom ser ut som att dom inte har sovit på sju dagar och tretton timmar. Är lite less på vissa knallkorkar som går på skolan dock, men undviker dom så mycket som möjligt och de flesta slutar ju nu till juni så.. jäij!

Och nu när jag ändå är inne på "klagar-spåret" kan jag ju passa på att nämna den fruktansvärda stanken som jag och min kära sambo är utsatta för dygnet runt. Galleri-byggandet... har ni känt det? Man känner det nämligen enda till Oslo ta mig tusan. Asfalt? Tjära? Svetsande? Vad är det dom håller på med där ute som stinker så hemskt så att man får migrän? Jag skämtar inte, migrän är vad man får.. och vad vill man ha när man får migrän? Jo just det. Fräscht syre och lugn och ro.. kan man få det när man bor vägg i vägg med ett galleri-bygge? Nej. Och det säger jag då.. jag tänker inte bli nekad ersättning när detta är över. För allt vi har fått genomlida kommer vi inte heller att nöja oss med en snål-summa! Hade jag vetat att det skulle bli såhär hade jag övervägt att flytta så fort jag fick reda på det. Men men.. ska ju samtidigt bli skoj att få en galleria. Synd att den inte fick heta "Fragbite" dock. Haha.

   Fildelningslagen är ju också ett samtal som jag verkligen har "snöat" in mig på nu, men tyvärr så törs jag inte nämna någonting om det ute på nätet. Man kan ju hamna i fängelse! Tänk er. Där inne i finkan sitter jag, en liten fjant som laddat hem "Smurfarna" och bredvid mig sitter Stor-Släggan, kallad det efter att brutalt ha mördat sin egen farsa med en slägga, och stirrar på mig med onda ögon. Hjälp...

Ovido - Quiz & Flashcards