Alla inlägg under september 2010

Av Hannah - 27 september 2010 10:14

Det pirrar i magen när man är mitt inne i det.

Av Hannah - 25 september 2010 10:36

Jag ska skriva en bok.

"Allvar" ska jag döpa den till.

Och.

Jag ska rista in bokstav för bokstav så att de verkligen sitter där.

Så att man verkligen ser meningen

med bokstäverna

som bildar orden

som till sist bildar

meningen.

Orden för allting. Orden om mig. Orden som man borde ta på allvar.

Människan man borde ta på allvar.

Mitt huvud kan inte längre tyda ord som stavas

"äh", "haha", "sluta", "skärpning"..

För mig låter det bara som

"..", "....", ".....", "........."..

Du kommer vara tvungen att skriva en bok som heter "För sent".

Och.

Då är det för sent.

Av Hannah - 16 september 2010 14:22

När jag kom hem idag från mitt jobb så höll jag fan på att kasta sönder någonting.


Jag har ju som alla kanske redan vet bråkat som fan fram och tillbaka med akassan sen typ 3 år tillbaka. Jag är nu så jävla less så jag vill SPYYYYY.

   Först skulle jag inte få stämpla, sen fick jag det. Sen studerade jag i två år, hade jag studerat i bara ETT år så hade jag fått stämpla nu, men tydligen så har ju Sverige nå förbannade skit regler som ligger i skymundan (för att straffa dom som STUDERAR!?!?) så att ingen vanlig människa ska fatta.. Sen när man har rasat ihop TOTALT så drar dom fram skit reglerna bara för att KROSSA en när man minst anar det och när man är som svagast.. så att det är som lättast för dom att just krossa en som en liten sketen jävla kackerlacka under deras feta jävla skosula.

   Så där är jag nu, jag får inte stämpla. Och det finns, enligt mig och många många fler, ingen rimlig förklaring på varför heller. "Du har inte jobbat i 5 månader på heltid, du har pluggat i TVÅ, TVÅ år (usch på dig Hannah!!)" osv osv. Som att dom jävlarna försöker reta upp en så att man nästan ska mordhota dom så att man nästan får böter.

   Kuvertet som jag öppnade för en liten stund sen innehöll ett vitt papper där det stod att JAG ÄR SKYLDIG DOM ÄNNU MER PENGAR! Men fitta då! Jag har ju inga pengar och har fan inte haft några sen i maj!!! Nu ska jag betala någonting som heter arbetslöshetsavgift. RIMLIGT VA!? JAG ska betala dom ÄNNU mer pengar för att JAG ÄR ARBETSLÖS! Men om man är ARBETSLÖS, hur mycket pengar brukar man då ha? Jag kanske ska ringa till dom och fråga om dom tycker att jag ska försöka SKITA ut en massa jävla pengar åt dom. Ska fråga vart jag ska sitta och knysta ut "pengarna" också.. förhoppningsvis blir det på högsta chefens förbannade jävla skrivbord. Och du milde vad jag FAN ska TRYCKA!


"Vad ska du rösta på?" "Om du inte vill berätta öppet så är det ju garanterat SD.. eller hur?" "Har du hört det där om Mona?" "Har du lyssnat på Fredrik?" "Varför vill du inte berätta vad du ska rösta på?"


Vad fan i hela tror ni egentligen!? Känner ni mig? Då borde ni VETA vad jag ska rösta på utan att fråga.


Jag är typ handikappad, har vart sjukskriven väldigt mycket och länge, just nu gör jag en arbetsprövning, jag får inte stämpla, jag får nått sketet stöd från försäkringskassan, stödet är på typ 1 krona om dagen eller nå...

Så jag frågar igen. Vad fan tror ni att jag ska rösta på!?

Av Hannah - 15 september 2010 10:35

Sitter här med en kaffekopp i min hand, eller ja just nu står den på databordet eftersom att jag är en sån människa som skriver med båda händerna på tangentbordet. Nu kanske du tänker "vem gör inte det?", men jag vet faktiskt några som inte gör det. Och några som inte ens kan hitta muspekaren på dataskärmen, såna finns också!

Åter till vad jag gör nu och har gjort idag.. Kaffekoppen berättade jag ju om, men nu är det faktiskt så att jag just har tränat boxaerobics! Och det är precis vad det låter som, en blandning av boxning och aerobics. Det är lika tungt och jobbigt som det låter också kan jag lova! Jag klarade inte av att göra hela passet, som är på cirka 55 minuter, men jag gjorde så gott jag kunde och jag klarade mycket mer än halva så jag är skit stolt! Har aldrig svettats så mycket i hela mitt liv, kanske när jag har suttit i en bastu, men fan inte annars. Jag gick galen, jag boxade och sparkade överallt och fick ut en massa onödig aggression som jag har burit på under den senaste tiden. Skönt skönt!!

Känns som att mitt nya liv har börjat. Ny träningssort x2, nytt "jobb" och nybliven faster. Vad kan det mer bjudas på mån tro?



Det är faktiskt det allting handlar om..

Ovido - Quiz & Flashcards