Direktlänk till inlägg 30 maj 2008

Trasig, men på hugget!

Av Hannah - 30 maj 2008 12:50

Känner mig lite trasig just nu.

Hade en stooor (ungefär stor som en och ½ fem-krona) vätskefylld blåsa på hälen igår när jag kom hem efter min morgonpromenad och så hade jag 5 blåsor till på övriga stället på mina stackars fötter. (Jag får verkligen skavsår av alla skor, det spelar ingen roll om det är stickade mormors-tofflor eller högklackade finskor, jag får det iallafall.) Så nu måste jag vila fötterna för att dom ska bli hela igen.

Handleden är mycket bättre nu. Jag hade bara fått en lätt stukning i den, men det ska gå över av sig själv ganska snart så det var ju tur. 


Just nu sitter jag med en svart-vit prickig kaffekopp framför mig och försöker få tag i arbetsgivare här och där och a-kassan. Har fått nys på lite olika jobb så det gäller att vara på hugget! A-kassan har dragit pengar av mig två gånger denna månad och jag kan inte förstå varför. Jag måste fråga vad dom håller på med samt berätta för dom (än en gång) att jag är arbetslös och inte ska betala den summan åt dom som jag gör i dagsläget (man får nämligen sänkt månadsavgift när man är arbetlös).


Det var just två snubbar förbi här och kollade så alla väggar i våran lägenhet såg bra ut. De ska nämligen börja riva huset, där dem ska bygga upp gallerian, nu på måndag. Då är det inge bra alls om väggarna buktar osv för då kan våran lägenhet också braka ihop, men dom sa att det såg bra ut så vi får väl hålla tummarna! Jag kommer nog inte vara hemma på måndag efter närmare funderingar! Hah.


Aja, nu sitter jag (äntligen) i den fina telefonkön hos Unionen. Ska koncentrera mig lite på detta.


Piggare & gladare

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hannah - 22 april 2013 13:42

Jag är vanligtvis inget städfreak, men nu håller jag på att bli, tror jag.Jag älskar husmorstips och här hittade jag hur mycket som helst av en och samma produkt, nämligen ättika. Miljövänligt, bakteriedödande och jag behöver varken handskar eller mu...

Av Hannah - 6 september 2012 09:50

Det känns lite omotiverat med denna blogg just nu.Händer mycket saker som jag lägger upp på instagram och det är ju så mycket lättare att visa vad som händer med en bild än med en massa massa bokstäver och ord. Tråkigt, men sant.  ...

Av Hannah - 3 augusti 2012 21:56

     Vi firade 5 år jag och älsklingen. Och herregud och dra mig baklänges vad han är vacker min blivande man!   Vi åt kött, hasselbackspotatis och sååås. Det var mummelimumma!   Efterrätt; mörk chokladmousse och vit chokladmou...

Av Hannah - 3 augusti 2012 21:23

Tyvärr så har det ju blivit så att man har förflyttat sig till instagram eftersom att det är så enkelt och snabbt att fota nånting och lägga upp på en gång. Men nu tänkte jag lägga upp lite bilder på vad som hänt senast. Men vart börjar man när man...

Av Hannah - 10 juli 2012 12:50

Testar blogga från mobilen o det verkar ju funka?

Ovido - Quiz & Flashcards