Alla inlägg den 15 juni 2011

Av Hannah - 15 juni 2011 14:34

Nu händer det grejer vill jag lova!


I lördags var det dop för min brorsdotter och det var ett fint dop och hon är verkligen så älskad av alla <3


I går fyllde jag år så då blev det ju naturligtvis kalas med endast hemgjorda bakelser och gottgott ;)

Jag bjöd på två olika sorters amerikanska whoopie pies, en sats med hallonkräm och den andra med blåbärskräm. Blev dock inte nöjd med dessa. Jag tyckte de smakade för mycket bakpulver och för mycket salt så idag gjorde jag ännu mer blåbär- och hallonkräm och satte ovanpå och så dekorerade jag även med bär och de blev MYCKET bättre.

Hade även gjort franska macroner med kaksmulor i smeten istället för mandel (detta tyckte jag mycket bättre om än med mandel) och jordnötssmör emellan. Ju mer jag tänker på det så är det endast för utmaningens skull jag ens gör macroner och nu när jag har lyckats med både den franska och den italienska så nja nje.. är nog inte riktigt min smak. MEN på det här sättet var de faktiskt goda, för att jordnötssmöret bidrog med mer salt och mindre sött och det är nog just det som stör mig, att de är så fruktansvärt söta och består av florsocker med florsocker.

Och till sist bjöd jag på kladdkaka med vaniljglass. Klassiker men ack ack så gott det är! Mmm!

(Det kommer bilder från kalaset vet bara inte när jag ids och har tid.)


Och på lördag är det utställning för lilla mig. Utanför Retrocaféet kommer det att bjudas på både det ena och det andra!
Och efter det så är det trav.


Såååå, full rulle och ingen rast ingen ro! Haha.

Ovido - Quiz & Flashcards