Direktlänk till inlägg 2 december 2008

Jävla gubbe!

Av Hannah - 2 december 2008 13:15

Ja, du ser rätt. Jävla gubbe. Man får faktiskt säga så om man har en anledning.

   Sitter på bussen på väg hem från skolan, är så där riktigt trött så att ögonlocken faller igen av sig själva. En gubbe kommer och sätter sig framför mig, ingen fara alls än så länge. Han snyter sig, ingen fara alls än så länge. Han rör på huvudet och kroppen fram och tillbaka som om han hade myror i baken. Jag blir lite irriterad faktiskt, men inte så mycket. Jag sätter mig bara på sättet alldeles bredvid mig så jag slipper se hans huvud åka som en pingpong boll överallt. Efter någon minut är jag tillbaka i mitt halv-sovande stadie. Jag kisar försiktigt ut genom rutan varje gång bussen stannar för att se vart vi är. Jag har ju ingen lust att missa min hållplats i denna kyla. 

Plötsligt blir jag väckt av en hård smäll mot knäskålen. Biter ihop för att inte skrika så det låter ungefär "Mrrrjji" från mig. Jag tittar mig runt för att försöka förstå vad som har hänt. Då inser jag att det är gubbjäveln som har lyckats smälla till mitt knä med hans käpp. Jag försöker titta på honom med en arg blick så att han ska förstå, men han bara går ut från bussen. Som om ingenting hade hänt! Inte ens ett förlåt. Därför, mina vänner, säger jag det igen. Jävla gubbe!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hannah - 22 april 2013 13:42

Jag är vanligtvis inget städfreak, men nu håller jag på att bli, tror jag.Jag älskar husmorstips och här hittade jag hur mycket som helst av en och samma produkt, nämligen ättika. Miljövänligt, bakteriedödande och jag behöver varken handskar eller mu...

Av Hannah - 6 september 2012 09:50

Det känns lite omotiverat med denna blogg just nu.Händer mycket saker som jag lägger upp på instagram och det är ju så mycket lättare att visa vad som händer med en bild än med en massa massa bokstäver och ord. Tråkigt, men sant.  ...

Av Hannah - 3 augusti 2012 21:56

     Vi firade 5 år jag och älsklingen. Och herregud och dra mig baklänges vad han är vacker min blivande man!   Vi åt kött, hasselbackspotatis och sååås. Det var mummelimumma!   Efterrätt; mörk chokladmousse och vit chokladmou...

Av Hannah - 3 augusti 2012 21:23

Tyvärr så har det ju blivit så att man har förflyttat sig till instagram eftersom att det är så enkelt och snabbt att fota nånting och lägga upp på en gång. Men nu tänkte jag lägga upp lite bilder på vad som hänt senast. Men vart börjar man när man...

Av Hannah - 10 juli 2012 12:50

Testar blogga från mobilen o det verkar ju funka?

Ovido - Quiz & Flashcards